the-eternal-evidence-193011-1
Κυβισμός / Cubism Paintings portrait Rene Magritte Surrealism art art.is. hard  

Rene Magritte – The Εternal Εvidence 1930 / The story behind the painting

Rene Magritte – The Εternal Εvidence 1930 The story behind the painting

The story behind the painting

In early 1930, at the very end of his years in Paris, Magritte made what he called toiles découpées, or cut-up paintings, mounted on glass.

He transfers the painting into precarious territory, because it’s not clear anymore whether this is a painting or an object. There’s something almost brutal about this nude, and I think that’s part of what makes it such a radical work. The painting itself is a result of a violent act in terms of creation, because the idealized nude of traditional painting, has been cut up in small parts.These cropped, close-up views are evocative of photography.It’s an ongoing tension in Magritte’s work between the traditional role of painting and mechanical reproduction. And photography plays a very important role in that discourse the role of photography, the role of mechanical reproduction, and the threat to painting, is part of what Magritte was interested in.

Ρενέ Μαγκριτ – Η αιώνια Απόδειξη 1930 – Η ιστορία πίσω από τον πίνακα

Στις αρχές του 1930, στο τέλος των χρόνων του στο Παρίσι, ο Μαγκρίτ έφτιαξε ό,τι ονόμαζε κομμένους πίνακες, τοποθετημένους σε γυαλί.

Μεταφέρει τον πίνακα σε επισφαλή περιοχή, γιατί δεν είναι πλέον σαφές εάν πρόκειται για ζωγραφική ή αντικείμενο. Υπάρχει κάτι σχεδόν βάναυσο για αυτό το γυμνό και νομίζω ότι αυτό είναι μέρος αυτού που το καθιστά τόσο ριζοσπαστικό έργο. Ο ίδιος ο πίνακας είναι αποτέλεσμα βίαιης πράξης όσον αφορά τη δημιουργία, επειδή το εξιδανικευμένο γυμνό της παραδοσιακής ζωγραφικής, έχει κοπεί σε μικρά μέρη. Αυτές οι κομμένες , κοντινές προβολές θυμίζουν φωτογραφία

Υπάρχει μια συνεχιζόμενη ένταση στο έργο του Μαγκριτ μεταξύ του παραδοσιακού ρόλου της ζωγραφικής και της μηχανικής αναπαραγωγής. Και η φωτογραφία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό το λόγο ο ρόλος της φωτογραφίας, ο ρόλος της μηχανικής αναπαραγωγής και η απειλή για τη ζωγραφική, είναι μέρος αυτού που τον ενδιαφέρει

source

Related posts

Leave a Reply